توسط: آرش خلج در: آبان ۲۴, ۱۳۹۶ در: وبلاگ نظر: 0

تبلیغات چیست ؟

تبلیغات جمع کلمه « تبلیغ » و به معنای « رسانندگی » است و در مفهوم جامع رساندن پیامی به دیگران از طریق برقراری ارتباط است که به منظور ایجاد دگرگونی در دانش، نگرش و رفتار مخاطب می باشد .

از نظر هارولد لاسول ( جامعه شناس ارتباطات ) تبلیغات در معنای گسترده، فن تحت تاثیر قرار دادن عمل انسان، از طریق دستکاری بازنمودها و تصورات است .

در سالیان دور، چیزی به اسم تبلیغ وجود نداشت، چرا که حجم و نوع تولیدات بسیار پایین تر از حال حاضر بود و نیازی به معرفی شدن محصولات چه از طرف تولید کننده و چه از طرف مصرف کننده احساس نمیشد . ولی امروزه که بدلیل تولید انبوه، تمایز در بین محصولات تولیدی از میان رفته است و بیشتر محصولات بصورت استاندارد و یک شکل در نوع خود عرضه می شوند و فاصله بین تولید کننده و مصرف کننده باعث شده است که اطلاع رسانی و ارائه خدمات مانند گذشته به سهولت در اختیار مصرف کننده قرار نگیرد، نیاز به کانال ارتباطی جدیدی به نام تبلیغات احساس می شود .

تا آنجا که میتوان گفت رشد صنعت تبلیغات تا حدی بوده است که امروز بخش مهمی از فعالیت های سازمانها را در برگرفته و از تبلیغات بعنوان یکی از عوامل کلیدی موفقیت سازمان و شرکتهای تولیدی و خدماتی نام برده می شود .

تبلیغات را می توان به سه دسته کلی تقسیم بندی کرد :
۱-    تبلیغات اطلاع دهنده : مانند اطلاع رسانی درباره محصولی جدید ( مانند یک برند جدید مواد غذایی که وارد بازار شده است )
۲-    تبلیغات متقاعد کننده : مانند ایجاد ترجیحات برای مارک مشخص ( مانند تبلیغ درباره مزایای گوشی موبایل آیفون برای بولد کردن و شناس کردن برند اپل )
۳-    تبلیغات یادآوری کننده : مانند یادآوری این موضوع که شاید فرد در آینده ای نزدیک نیاز به آن محصول داشته باشد ( مانند شرکت های بیمه )

Trackback URL: http://www.roshaprint.ir/blog/%d8%aa%d8%a8%d9%84%db%8c%d8%ba%d8%a7%d8%aa-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa-%d8%9f.html/trackback

ارسال پاسخ: