توسط: آرش خلج در: شهریور ۱۳, ۱۳۹۷ در: blog نظر: 0
تبلیغات چیست ؟
لطفا رای دهید

تبلیغات چیست ؟

تبلیغات جمع کلمه « تبلیغ » و به معنای « رسانندگی » است و در مفهوم جامع رساندن پیامی به دیگران از طریق برقراری ارتباط است که به منظور ایجاد دگرگونی در دانش، نگرش و رفتار مخاطب می باشد .

از نظر هارولد لاسول ( جامعه شناس ارتباطات ) تبلیغات در معنای گسترده، فن تحت تاثیر قرار دادن عمل انسان، از طریق دستکاری بازنمودها و تصورات است .

در سالیان دور، چیزی به اسم تبلیغ وجود نداشت، چرا که حجم و نوع تولیدات بسیار پایین تر از حال حاضر بود و نیازی به معرفی شدن محصولات چه از طرف تولید کننده و چه از طرف مصرف کننده احساس نمیشد . ولی امروزه که بدلیل تولید انبوه، تمایز در بین محصولات تولیدی از میان رفته است و بیشتر محصولات بصورت استاندارد و یک شکل در نوع خود عرضه می شوند و فاصله بین تولید کننده و مصرف کننده باعث شده است که اطلاع رسانی و ارائه خدمات مانند گذشته به سهولت در اختیار مصرف کننده قرار نگیرد، نیاز به کانال ارتباطی جدیدی به نام تبلیغات احساس می شود . که هر چقدر ایجاد جذابیت در تبلیغات ما بیشتر باشد، برد بیشتری کسب میکنیم.

تا آنجا که میتوان گفت رشد این صنعت تا حدی بوده است که امروز بخش مهمی از فعالیت های سازمانها را در برگرفته و از آن بعنوان یکی از عوامل کلیدی موفقیت سازمان و شرکتهای تولیدی و خدماتی نام برده می شود .

 

تبلیغات را می توان به سه دسته کلی تقسیم بندی کرد :

۱- اطلاع دهنده : مانند اطلاع رسانی درباره محصولی جدید ( مانند یک برند جدید مواد غذایی که وارد بازار شده است )
۲- متقاعد کننده : مانند ایجاد ترجیحات برای مارک مشخص ( مانند تبلیغ درباره مزایای گوشی موبایل آیفون برای بولد کردن و شناس کردن برند اپل )
۳- یادآوری کننده : مانند یادآوری این موضوع که شاید فرد در آینده ای نزدیک نیاز به آن محصول داشته باشد ( مانند شرکت های بیمه )

برای تکمیل این دسته بندی ها، مطلب انواع تبلیغات را مطالعه نمایید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

ارسال پاسخ:

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − 12 =

?>